Odessa

Standard

Yeni bir yazı ile merhaba… Bu yazımda sizlere Ukrayna’nın tatil sezonlarındaki gözdesi olan Odessa’ya olan seyahatim ve dikkatimi çeken hususları unutmadan kaleme almak istedim.

Daha önce Ukrayna’ya gerçekleştirdiğim Kiev ve Lviv gezisine dair her detayı yazdığım makalemi okumadıysanız, mutlaka öncelikli olarak onu okumanızı öneririm çünkü orada yer alan bilgilere(Ulaşım, Ekonomi, Fiyatlar vs.) bu yazıda yer vermeyeceğim veya ufak tefek eklemeler yapacağım.

Karar Aşaması

Üç arkadaş, deniz tatili beraberinde kültür ve gastronomi tatili de olsun, üstüne bir de uygun fiyatlı olsun diyerek Odessa’yı tercih ettik.

Böyle söyleyince normal geliyor kulağa değil mi? Şimdi küçük bir düzenleme ile tekrar etmek istiyorum cümleyi;

Üç erkek arkadaş, deniz tatili beraberinde kültür ve gastronomi tatili de olsun, üstüne bir de uygun fiyatlı olsun diyerek Odessa’yı tercih ettik.

Evet ne yazık ki Türklerin kötü amaçlar ile oralara akın etmesi sonucu “üç erkek… Odessa… Sizi gidi sizi…” diyenlerden birisi olabilirsiniz, artık şaşırtmıyor. Çünkü insanların aklı hep kötüye çalışıyor, acı ama gerçek…

Tabi böyle yaklaşımda bulunanlar, klasik az sonra yazacaklarımı okuduktan sonra “abi bize de alsak ya nereden buluyorsunuz?” demeye başlıyorlar 😀

Çünkü bugünün kur ile 86€ karşılığında gidiş dönüş uçak bileti ve kendimize ait özel bir evde konaklama ücretine geldi bize tatilimiz. Üstelik vize gerektirmeyen başka bir yer bulmak da çok mümkün olmasa gerek 🙂

Evet evet doğru duydunuz; 20 Ağustos 2019 tarihinde gidiş, 28 Ağustos 2019 dönüş uçak biletimiz ve bu aradaki günlerdeki konaklama ücretimiz dahil kişi başı 86€ ya tekabül etti seyahatimiz…

Ne kadar süreli gitmeli?

Eğlence amaçlı gideceklere 2, kültür, gastronomi amaçlı gideceklere 3 gün yetecektir ancak biz deniz tatili de yapmak istediğimiz için 7 gece 8 gündüz gittik. Doya doya ve rahatça gezdik her yeri. Keyif aldığımız yerlere birden fazla gitme şansı yakaladık hatta… Ancak müzeler vs. 2-3 günde biter rahatça.

Uçak Yolculuğu

Biz biletlerimizi neredeyse 1 yıl önceden FlyUia yani ukrayna havayollarından ve en ekonomik olan sınıftan aldık. Kiev ve Lviv tatilimizde de aynı şekilde almıştık.

Ancak Odessa dönüşü ciddi sorunlar yaşadık diyebiliriz. Çünkü kiev’e giderkende 1 sırt çantası ve 1 adet kabin bagajı gibi düşünmüştük hatta düşünmek ile kalmayıp Türkiye Esenboğa Havalimanında bulunana yetkililere sormuştuk. Buradan hem Kiev hemde Odessa ya giderken hiç sorun olmasada Odessa dönüşü bu sırt çantalarımıza sıkıntı yarattılar.

Web sitelerinde bulunan ve benim kiev yazımda da ulaşabileceğiniz görseli kendilerine gösterdiğim zaman “bu ve bu değil, bu veya bu” şeklinde açıklama yaptılar ve ek bagaj hakkı için 50€ talep ettiler.

Düşünün ki uçak saati yaklaşıyor ve bir sürü eşyanız açıkta kalıyor. Atsanız bir türlü, 50€ vermesi ayrı dert…

El çantanız bile varsa valiz üzerine koyup ikisini bir tartıyorlar. Öyle olur böyle olur derken +5kg bagaj hakkı satın aldık ve sırt çantalarımızı geçirmemize izin verdiler. Bu arada ekstra 5kg bagaj hakkı için 15€ yani 100₺ civarı bi rakam ödemek zorunda kaldık.

Siz siz olun ya çok kişi gidiyorsanız birinize ek bagaj hakkı alın yada 7KG’ı 1gr geçmesin valiziniz! Zira dönüşte herkesten ek para alabilmek için kılı kırk yarıyorlar…

Konaklama

Sakın Hostel tarzı paylaşımlı oda felan tutmayın çünkü hırsızlık kaçınılmaz oluyor. Size önerim bir kaç kişi gidiyorsanız booking üzerinden ev kiralamanız, biz öyle yaptık…

%10 indirimli bir şekilde ev veya otel ayarlamak için aşağıdaki referans linkime tıklamanız yeterlidir:

Telefon ve İnternet

Kiev ve Lviv gezisi makalemde de söylediğim gibi biz oradan operatör alma niyetindeydik ancak uçuşumuzun saatlerinin değişmesi sonucu gece yarısı kendimizi oradaki hava limanında bulduk ve operatör satan dükkanlar kapalıydı.

Biz de UBER kullanabilmek adına “Benim Türk Telekom hattımı açalım en azından 1 günlük ücret yansıtılır, yarın hat alırız dedik” ama demez olaydık çünkü bir türlü internet erişimi sağlayamadık!

Biraz müsadeniz ile içimi dökeceğim sizlere;
Bir çok kere yurt dışına çıktım ama ilk kez bu operatör ile hizmet almayı denedik ve çok mağdur oldum. Oranın yerel operatörüne bağlandı sim kartım ve 3G yazıyordu telefonun üst köşesinde ama bir türlü internete çıkamadım.

Müşteri hizmetlerini 3 kere aradım; birisinde dolaşım ayarlarınız açık mı? Yok şu özellik açık mı? Herşey düzgün yok kapatın açın düzelir felan dediler… Kapat aç düzelen eden yok, tekrar aradım. El ile seçin operatörü dediler öyle dediler böyle dediler ama ne yaptılarsa çözülmedi… En son şikayet ettim dedim gece köründe mağdur oldum bari ücret yansıtmayın ve derdim çözülmedi kayıtları dinleyebilirsiniz demiştim; Türkiye ye döndüğüm zaman dönüş yaptılar ve “hattınızdan görüşme yapılmış, ayrıca sorun bizde değil sizde; kısıt telefonunuzdaymış.” diyerek işin içinden çıktılar… Üstelik eski konuşmaları dinlemeye gerek bile duymamışlar!

Yahu yaptığım görüşme müşteri hizmetleri ile zaten görüyorlar…

Neyse ucuz etin yahnisi yavan olur diye boşuna dememiş atalarımız!

İlk gün telefon ile internete çıkamayınca UBER kullanamadık hali ile ve taksiye binmek zorunda kaldık. Eğer taksi ile ulaşım sağlayacaksanız ciddi ciddi pazarlık edin hatta gitmeden önce UBER’in kaç UAH karşılığında otelinize götürdüğüne bakın. Böylelikle taksiye bineceğiniz zaman pazarlık için eliniz güçlenir. Şerefsiz taksici 350UAH ile ağzını açtı ve pazarlıklarımız sonucu 200 UAH ‘a bizi götürmeye razı geldi; yermiiiii anadoluuu çocuğuuu 🙂

Dip Not: Açık olan döviz bürosu da oranın operatörlerini satıyormuş, dönüş yolunda öğrendik biraz geç oldu ama…

Ertesi gün çarşıdan 150 uah karşılığında LifeCell aldık yani Turkcell, orada lifecell diye geçiyor ve mutlaka LifeCell kullanmanızı öneririm çünkü daha önce gittiğimiz zaman yerel operatörün Hotspot (İnternet paylaşımı) desteği yoktu ancak lifecell aldığımız zaman hattı benim telefonuma taktık ve 3 kişi benim internetimi paylaştık her yerde. Üstelik yeni aboneliklerde hediye internet veriyorlar.

Hediyelerle 25-30GB bişey oluyor paket içeriği, *121# ile kalan haklarınızı sorgulayabilirsiniz

Kredi kartı ve UBER

Bu konuda başka başka sorunlar yaşadığımız için bu konuyu ayrı bir başlık altında ele almak istedim.

Öncelikle tekrar belirtmeliyim ki mutlaka taksilere binmeyin, UBER kullanın!

Yapı Kredi bankası kredi kartımı birden bire UBER harcamaları sebebi ile kullanıma kapatmış ve amiyane tabir ile piç gibi sokakta kaldık diyebilirim.

Hattımı yurt dışında kapalı tuttuğum ve Yapı Kredi İnternet Bankacılığına sms ile doğrulama ile giremediğim için müşteri hizmetleri ile iletişim de kuramadım.

En son web sitesindeki destek ekibi ile yazılı iletişim kurup derdimi anlatım beni oradaki telefonumdan aramalarını sağlatarak kartımı tekrar kullanıma açtırdım tabi bu işlem stres dolu 2-3 saatime mal oldu.

Çözüm önerisi olarak banka görevlisinin bana verdiği bilgiye göre memleketinizde bir kişiye iletişim telefon bilgisini güncellemesi hakkında vekalet vermek gerekiyormuş. Sonra o kişi bizim adımıza Türkiyeden yeni hattımızı tanımlatmalıymış falan filan… Ölme eşeğim ölme…

Belki yurt dışına gitmeden önce bankaya ön bilgi vermek sorun ile karşılaşmanızı önleyebilir, araştırmalarım sürmekte…

Nerelere Gidilir?

Biz yaptığımız araştırmalar neticesinde gidilip görülebilecek eğlence mekanları, müzeleri, anıtları vs. işaretledik. Bu harita üzerinden bakabilirsiniz sizde..

Kızgın kumlar, serin sular

Sadece deniz tatili yapmak için gidiyorsanız eğer, gidilmez… Bu kadar güzel bir coğrafyada yaşıyorsak kalkıp oralara gidilmez. Yere göğe sığdıramadıkları mikanos sahillerini de gördüm, odessa plajlarını da… İnanın güzel ülkemizin plajları, denizi hepsine bedel!

Üç arkadaş gittik ve üçümüz de arcadia bölgesinde ayağımızı sakatladık çünkü deniz çok taşlık ve aşırı yosunlu.

Olurda odessa ya gidecek olursanız langeron beach tarafından girmenizi öneririm. Food court arkasına da dolaşıp bakmayı unutmayın. Orada yemek yeme, içki içme şansınızda var kolayca.

Yunus balıklarının gösteri yaptığı bir yer de mevcut nemo adında ancak protesto ettiğim ve bu tarz yerlere karşı olduğum için girmeden döndüm, bu sebeple sizlere de önermiyorum…

Türk Popülasyonu

Her yer Türk dolu inanın.. Mağazaya giriyoruz, yanımızda bir Türk! Yemek yiyoruz arka masamızda Türkler. Cadde de yürürken zaten tipimiz gereği olsa gerek direk ayrılıyoruz oranın insanlarından.

Türkün Türkten başka dostu yoktur derler ama insan yurt dışında olduğunu tam anlamı ile hissedemiyor sanki böyle olunca. İleride köşe başından amca oğlu çıkagelecek sanki 🙂

Zaten çarşıya indiğiniz Deribasovskaya Sokağının köşesindeki dükkan sahibi Türk anladığım kadarı ile. Sonra az ileride ali baba mı ne var ve yine cadde sonunda başka bir Ali baba var, aynı kişiye mi ait bilmiyorum ama size önerim Türk restoranlarına gitmeyin.
Havalimanında konuştuğumuz arkadaşlardan edindiğimiz bilgiye göre yakaladıklarını öpüyorlarmış(Onların yalancısıyım)

Yeme İçme

Yemek yiyeceğiniz yerlerde fiyatların son fiyat mı yoksa 100gr. fiyatı mı olduğuna mutlaka dikkat edin. Bir çok et lokantası bu çakallığı yapıyor.

Ürünün son rakamı olup olmadığını veya ortalama kaç gram olduğunu bilmeniz işinize gelecektir.

Ve disko bar gibi yerlerde direk menüden ürünleri göstererek isteyin; fiyatını görmediğiniz ürünü direk ucuzdur diyerek istemekten kaçınmanızı öneririm.

Duty Free

Bu konuyu da ayrıca ele almak istedim çünkü yine bir saçmalık daha bizi buldu.

Bildiğiniz üzere Ukrayna’ya vizesiz yeni kimliklerimiz ile gidebiliyoruz, biz de öyle yapalım dedik.

Benim için yurt dışı tatillerinin vazgeçilmez bir ritüelidir; duty free den shot viskimi alırım, çikolatamı alırım… Limanda beklerken ince ince içerim, yolculuğum da pamuk gibi geçer gider 🙂

Ancak ne hikmetse girdiğimiz duty free de bizlere pasaport olmadan alışveriş yapamayacağımız bilgisi verildi. Derdimizi ne dedikse anlatamadık!

Allahtan aynı havalimanı içinde farklı duty free ler var. UNIFREE Duty Free içinde aynı alışverişi yapmayı denediğimiz zaman yine kasiyer arkadaş pasaport sorsa da Semih Türküsev isimli operasyon birimi çalışanı arkadaşımız telefon ile bir kaç yeri arayarak konu hakkında bilgi aldı ve sorunumuzu çözdü ve alışverişimizi yaptık. Kendisine tekrar teşekkür etmiş olayım böylelikle…

Aklınızda olsun pasaport numarası yerine TC Kimlik numaranız yazılarak da alışverişiniz gerçekleşebiliyormuş.

Ayrıca alışverişlerinizi, odessa dönüşünde oradaki duty Free de yapın, fiyat anlamında en uygun orası ama çok küçük ve çeşit az haberiniz olsun.

Gece hayatında hakkında

Bu konu hakkında çok sık soru gelmekte…

İlginç gelecek ama merkezde hayat erken bitiyor. gece 1 dediğiniz zaman sadece club lar açık. Neredeyse tüm cafe ve barlar kapalı diyebilirim tek tük mekan açık kalıyor.

Arcadia tarafında ise beach clublar açık oluyor ama dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var!

Aşağıda yazacağım maddelerin bir çoğunu Kiev ve Lviv de görmedik, yani Odessa biraz daha turist silkeleme üzerine kurulmuş şehir gibi geldi bana. Bu sebeple aşağıdaki maddeler aklınızın bi köşesinde olsun.

• Bar&Club gibi yerlerde size masa vermek isterlerse almayın, ek fiyat alıyorlarmış. Tanıştığımız Türklerin söylediğine göre onları böyle bir güzel soymuşlar.
  • Yine aynı şekilde tanıştığımız Türklerin bize yaptığı uyarılar neticesinde öğrendiğimiz kadarı ile; beach club larda yanınıza gelen kadınlar, aslında mekan ile anlaşmalıymış. Arkadaşların masasına gelen kızlar, yemiş içmiş WC ye gidiyor gibi kaçıp gitmişler. İşletme de 4 kadeh viski için $400 fiyat çıkartmış…
    Yukarıda belirttiğim iki olayda İTAKA isimli club da olmuş ama diğer mekanlara giderseniz de aklınızda olsun.

Hızlı Tren

Hızlı trenin Odessa ile alakası olmasada tatil dönüşü hızlı tren ile Ankara, Eskişehir gibi bölgelere seyahat etmek isterseniz diyerek yine başımıza gelen bi saçmalığı sizlerle paylaşmak istedim.

Meğer ne çok aksilik gelmiş başımıza ya…

Hızlı trene çantamızda alkol ile almadılar! 28 Ağustos 2018 09:24 Bostancı – Ankara Yüksek hızlı trenin bilet kontrol yapan sorumlusu beyfendi, ‘çantamızda alkol ile’ binemeyeceğimizi söyledi. “Duty Free torbasındaki alkol ile uçağa bindik, trene nasıl binemiyoruz?” dediğimiz zaman bize kurallar bu şekilde dedi ve köşesine çekildi…

Zaman azalıyordu ve tren yaklaşıyordu…

Şöyle olur böyle olur derken el ayak çekilince “şişelerin ağzına bakalım bari bu seferlik alalım” dedi görevli arkadaş ama ilginçtir, bindikten sonra web sitesindeki açıklamalara baktığımız zaman da sadece akar kokar şeylerin yasak olduğunu gördük. Yani ülkemizdeki sık sık karşılaştığımız işinin ehli olmayan insanların hak etmedikleri koltuklarda oturmasının bedelini az kaldı içimizden birisi otobüs ile dönerek ödeyecekti ki, 15 dakikalık dil döküp laf anlatma merasimi ile kurtardık diyebilirim.

Sizin de aklınızda olsun, böyle bir soruna karşı önceden hazırlıklı olun ve ödevinizi çalışıp gidin…

Birkaç Hatıra Karesi

Umarım sıkıcı olmamıştır, kiev ve lviv yazıma güvenerek olabildiğince kısa tuttum. Gidecek arkadaşlara şimdiden iyi tatiller diliyorum…